فواید ورزش‌های قدرتی برای افراد سالمند

Added چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 in

فواید ورزش‌های قدرتی برای افراد سالمند

برای دانلود والپیپر با کیفیت بالا به پایین مراجعه کنید

محققان اتریشی دریافتند که ورزش‌های قدرتی از تحلیل رفتن عضلات افراد سالمند جلوگیری می‌کند. 
بسیاری از افرادی که بالای 65 سال سن دارند بدن ضعیفی دارند یا در معرض ضعیف شدن هستند. مطالعات جدید با هدف افزایش آمادگی جسمانی و کیفیت زندگی افراد سالمند که شرایط تغذیه سالمندی دارند، انجام شده است. نتایج مطالعات نشان داده که انجام ورزش‌های قدرتی برای افزایش قدرت ماهیچه‌ها و افزایش اتقلال افراد سالمند مفید است. 
این مطالعات در اتریش انجام شده است. در این کشور 10 درصد افراد سالمند ضعف بدنی دارند و 40 درصد در معرض ضعیف شدن هستند. 
نتایج بررسی‌ها نشان داد که تمرین‌های ورزشی به افراد سالمند کمک می‌کند تا استقلال بیشتری داشته باشند. ما می‌دانیم که از سن 30 سالگی به بعد حجم ماهیچه‌های بدن کاهش می یابد. اگر ورزش انجام نشود، تا سن 80 سالگی حدود 50 درصد از حجم ماهیچه‌های بدن کم می‌شود. 
در این مطالعات، با ورزش کردن 20 درصد قدرت ماهیچه‌ها افزایش یافت. ضمنا میزان تحرک، کیفیت زندگی و کارایی شناختی این افراد نیز بیشتر شد. 
میزان آلبومین که پارامتری برای اندازه‌گیری پروتئین خون است معمولا در افراد سالمند پایین است. در افراد مورد بررسی میزان آلبومین نیز به مقدار قابل ‌توجهی افزایش یافته بود. 
تمرینات قدرتی باعث کاهش به خطر افتادن و ابتلا به پوکی استخوان می‌شود. افتادن و پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان است. به طور کلی امید به زندگی در زنان بیشتر از مردان است. با این حال زنان سال‌های کمتری از عمر خود را در شرایط سالم به سر می‌برند و بیماری‌های مزمن در زنان شایع‌تر است. 
داشتن تغذیه سالم، مصرف پروتئین کافی و انجام ورزش‌های قدرتی به زنان کمک می‌کند تا سال‌های بیشتری را سالم زندگی کنند.

Description: فواید ورزش‌های قدرتی برای افراد سالمند |
Comments...

کد امنیتی رفرش

تصویر ثابت